Party at Ponnyhof!


Tjohoooo!!

Då var det måndag igen och jag är hemma från jobb även denna måndag... tyvärr är jag inte ledig utan sjuk..Har fått en fruktansvärd hosta så jag nästan hostade ut lungorna inatt..Kändes därför bäst att stanna hemma idag!

I helgen var vi en bit utanför Lübeck och firade min rumskompis och hans tvillingsysters födelsedag vilket var super lyckat! Vi var på en stor bondgård som tillhörde en av deras kompisar som drev en ridskola med islandshästar där. Det var verkligen mysigt och idylliskt och kvällen tillbringades i en lada som hade gjorts om till en bar.  Det var fest och hålligång hela natten lång! :) Ett av stallen hade gjorts om till ett "bed and breakfast" så där fick alla som var på festen sova och på morgonen bjöds det sedan på äka sydtysk "brunch" bestående av "weisswurst, senap och bretzel" någonting som jag först var vääääldigt skeptiskt till..se bilden nedan så förstår ni varför... men efter lite övertalning provade jag denna märkliga korv..och tro det eller ej..men den var riktigt god!!

Nedan finns lite blandade bilder från kvällen! Nu ska jag gå och koka lite té och ta lite hostmedicin och hoppas att min hosta snart försvinner.

Bis später!

 

             
                 
          


"Basselbande" Jag o mina roomies Wiebke & Ole!

 
    Födelsedagstvillingarna Hanne & Ole i mitten!


Här lektes det lekar för fullt!

 
    Den fina väggen i baren!
                                      

                                         

   Weisswurst & Brezel! Ni kanske förstår min skepsis? :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Heeej gumms :) Va fin blogg du har! Snacka om att jag har missat det.. hehe men nu har jag lagt till den på min to check list varje morgon. ;)



Fina bilder du har tagit! Men jag tror nog ALDRIG att jag hade ätit det på den bilden.. Ser ju fruktansvärt ut.. usch!!



Men ha det så bra sålänge gumms och krya på dig! Hörs imorn igen!



Puss puss

2010-02-23 @ 19:54:12
URL: http://ellanlarssons.blogg.se/
Postat av: Vevvsan

Haha..det var inte så farligt faktiskt..rent av ganska gott! :) Fråga Max om han gillar det...det är typiskt sydtyskt..så han vet med all säkerhet vad weisswurst är! Puss på dig!

2010-02-23 @ 21:27:42
Postat av: Elin N

Så mysigt det såg ut =) Kul att se dina roomies också! haha, den vita korven var väl samma som dom grillade i Canazei?? Där vi åt hamburgaren på väg till Marmolada?? =) Såg inte jättegott ut faktist!

Är hemma i Skåneland nu, skönt! Ska bege mig till Väla nu och leta efter 25-års present till Linn, underbart! =) puss

2010-02-24 @ 15:13:42
Postat av: Tw

Åh vad mysigt ni ser ut att ha det! Satt precis och pratade med Therese som jag bor med, och jag är sjukt sugen på att komma och hälsa på dig om du har tid nån gång. Hon är flyvärdinna så jag kan åka med henne väldigt billigt till dig någon gång som det passar dig, hade vart sjukt nice! :) Saknar dig! <3 Puss

2010-02-25 @ 14:07:08
URL: http://theresewendel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0