Hjorte camps?


Jag glömde att berätta en helt hysteriskt rolig sak som hände under mässan i Hamburg förra veckan.

En sen eftermiddag när vi alla var ganska trötta kom det fram en man från Mongoliet och började prata om "Hjorte Camps". Han pratade först med min kollega från svenska campingförbundet som inte hade en aning om vad han pratade om. Hon trodde att han var intresserad av att starta några speciella djurläger med inriktning på hjortat i Sverige men skickade honom vidare till mig och sa att jag tydligen skulle veta mer. Haha.. Visst! :) I alla fall så förklarade han återigen på tyska att han var intresserad av att starta "Hjorte-Camps" i Sverige, varav jag uppfattade att han sa "Jugend-Caps" dvs ungdomsläger. Så jag började babbla på om diverse ungdomsläger och samarbeten etc och sa att han kunde vänta en liten stund för att prata med min andra kollega från VisitSweden. Jag hämtade henne och förklarade att jag var lite osäker på vad exakt han ville starta och att det var bäst att hon pratade med honom.

Ännu en gång sa mannen att han ville starta "Hjorte-Camps" i Sverige men denna gång frågade min kollega om han inte kunde visa på internet vad ett "Hjorte-Camp" var, vilket han gärna ville. Han gick in på sin egen hemsida och gissa om vi fick oss ett gott skratt när han visade ett typiskt mongoliskt tält ="Jurte". Han menade att man skulle kunna använda det som ett billigare alternativ till hotell i Sverige. Hahah..Tror inte det skulle fungera riktigt..men men..Who knows? Vi vek oss nästan dubbelt av skratt när vi dessutom fick hans visitkort där adressen till hans kontor var: Wedding Palace, Room3, Ulaanbaatar, Mongolia. Mycket spännande!

Titta gärna på hans hemsida, rätt spännande resor faktiskt! http://www.reisen.mn/


Nedan ser ni hur dessa omtalade "jurte camps" ser ut! 

            
                                 Jurte                                          Jurte Camp

Kommentarer
Postat av: Elin

hahahah, det var väl en skitbra idé???? =)

2010-02-18 @ 17:30:54
Postat av: Tw

Haha jag tyckte det lät som en superidé! du får vidga dina vyer lite piffan ;)

2010-02-19 @ 11:45:58
URL: http://theresewendel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0